lørdag 21. november 2009

Lørdagskos



For en dag! Jeg elsker helg. Når man jobber dagtid hele uka, blir helgene hellig for meg. Denne helga har til nå bare vært super- og det er enda mer igjen. En god følelse.




Etter jobb i går var jeg på posten og plukket opp pakke fra Sweet Memories nettbutikk. De har så mye fint. Jeg liker forresten best å hanlde på nett eller i småbutikker. Synes ikke alltid utvalget her i byen er det beste...
Liker så godt disse fargeglade tingene fra Rice. Synd man ikke får like lett tak i dem. Her er skjeene som kom i pakken.



I går var jeg med to av mine kollegaer i fotostudio. Min kollega Elin har tatt fotokurs og skulle øve seg i studio, med lyssetting og greir. Vi satte opp svære lys, blitser og bakgrunn. Jeg og min andre kollega Elisabeth var modeller. Vi poserte som best vi kunne, hoppet og spratt, lekte med skjerf og lue. Morsomt var det, og kanskje Elin fikk noen blinkskudd å jobbe videre med?



Etter deilig lørdagskaffe i stua ble det marked på meg. Det er altfor sjeldent slikt er å oppdrive i Tromsø. Det er mangt og mye å få tak i av tradisjonelle saker, så dette er sårt etterlengtet for min del. Men jeg håper flere av dere spenstige bloggere kan finne veien hit også! Det trengs enda mer mangfold. Fant liksom ikke det store på markedet denne gangen. Var på jakt etter noen spenstige barnebukser fra Skrekk og gru. De er fantastisk stilige. Men jeg var for sent ute. Endte opp med en morsom sløyfe og et par fine håndlagde øredobber i sølv.


Disse gleder jeg meg til å ha på. Jeg er ikke en smykkeperson, men elsker øredobber. Det skal vi komme tilbake til.


Etter markedskaffe med ei god venninne trasket vi til byen. Jeg fant tidenes største garnnøste, og hiver meg i gang med et ambisiøst prosjekt til å være meg. Men med store pinner håper jeg det skal gå fort. Er av den utolmodige sorten som liker å se resultater kjapt. Elsker nettstedet Picles, men er dessverre ingen storstrikker. Skulle ønske det, for der er det så mange fine oppskrifter. Liker spesielt Lavendeljakken, ønsker meg en slik. Og en slik puff daddy. Det skal jeg vel klare strikke en gang.


Vandret en tur innom Fretex i ettermiddag, og endte opp med 6 nye spisetallerkener. Har forelsket meg helt i fargen!
Fant også dynetrekket til et putetrekk jeg fant på hytta sist helg, hurra hurra hurra.

Som om ikke det var nok, trasker jeg hjem i høstregnet glad og fornøyd. Hjemme tar jeg en titt i postkassa- og du store tid. Der ligger to interiørblader og venter på meg, for å fylle meg med enda mer inspirasjon. Jeg som reiv med meg et julemagasin på vei ut av butikken.



Og best av alt: pakke fra Maganda! Jeg elsker disse øredobbene. Hun lager fantastiske ting av gamle stoffer. Og bakpå hver resirkulerte eske står det hvor stoffet kommer fra. Fantastisk. Ta en titt på bloggen hennes, hun syr masse fint. Neste år satser jeg på at hun og Lahra stiller på Et Marked i Tromsø. Ok? Ok. Jaaa! Og hvem vet...kanskje fler?

Nå er det pizza og film med samboern. Satser på å få strikket noen runder også. Morsomt, for det går fort og man ser at det går fremover. Håper jeg holder strikkeentusiasmen ved like utover uka.
Ha en fin høstkveld!

2 kommentarer:

  1. Artig å lese bloggen din, du e så sykt flink! Æ har keramikk på skolen og prøve nu som best æ kan, hehe.. Du e til inspirasjon, det skal sies! Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig servise!! Gleder meg til å få servert middag på de neste gang jeg er i Tromsø.

    Og JA jeg vil veldig gjerne prøve å komme meg oppover på Et Marked neste år!

    Du, ett lite tips hvis du vil ha større bilder på bloggen din, gjør så her;

    *Gå inn på Innstillinger

    *Gå så inn på Grunnleggende

    *Bla deg så ned til du kommer til Globale innstillinger.

    *Under punktet : Velg redigeringsprogram for innlegg, velger du Oppdatert redigeringsprogram.

    * Lagre (viktig;)

    Klem LahrA

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?