søndag 10. januar 2010

Helgekos



Jeg har funnet frem min gode venn, symaskinen. I helga har jeg fått gjort ting som lenge bare har ligget som ideer i hodet mitt. Jeg har fått sydd et nytt tosidig putetrekk...





... med denne sprelske, store hekladuken på forsiden. Trykket vørr ikkje hadde jeg liggende fra juleproduksjonen, og passer jo godt inn på en slummepute. 
Vørr ikkje er et nordnorsk uttrykk som betyr noe som ikke bry deg med det/ta det heller med ro/kul egget/ro rogna. Du skjønner tegniga?





Vi fikk hvite sengetrekk til jul, men de var desverre for korte til min lange samboer. Jeg tenkte da gjøre som i gamledager; forlenge dem med et annet gammelt sengetrekk. Og se så fint det ble! 
Jeg fant det lilla putetrekket på hytta, og ble ganske så glad da jeg fant tilhørende dynetrekk på Fretex. Dog i falleferdig form, med store hull. Men deler av trekket kom til sin rett her i gården.





Det popper ut bebiser i venninnegjengen. Jeg liker å lage gaver selv, og i helga fikk jeg endelig prøvd ut ideen min om å lage sanseputer. Har lenge samlet på bånd i fine farger, og her kom alle restene virkelig til sin nytte. 
Puta er fylt med vatt og et flak bakepapir for å lage spennende knitrelyd når den får en klem. Facinerende at barn er så glade i vaskelapper og ikek selve leken...
Babouschkaen i bakgrunnen fikk jeg endelig avsluttet i helga. Den skulle bare sys igjen for hånd, men hadde blitt liggende en stund. Sånn kan det lett gå når man ikke avslutter noe med en gang.









Fikk også tatt fint papir på denne lille skoesken i helga. Den er mitt lille portable syskrin, slik at jeg kan sitte i stua og sy for hånd mens vi ser på tv.






Og endelig, jeg fikk motet meg opp til å skifte knapper i denne gamle cardiganen. 
Knappene er rett og slett for fine til å bare ligge bortgjemt i en boks på loftet.





Må bare vise dere denn fine gulvmatten i ull som jeg fikk rett før helgen. Jeg var i et skattekammerhus for å hente gamle kjoler, og fikk samtidig denne nydelige matten. Jeg falt for fargene og den rinde, fine formen. Matten får spre fargeglede på badet vårt.

2 kommentarer:

  1. For en UTRUUUUUlig fin Blogg Rina!!!!!!!!! I love it!!!!!! Fullt av farga, inspirasjon og FINE FINE ting, du e Flink!! :))

    <3 Susi

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Det e morsomt å lage ting, og ikke minst like morsomt å kunne inspirere andre. Du har og en morsom strek, nesten litt for skummel for mæ. Men æ like uglen veeeldig godt. Og fotoan dine e stilig. En gang skal du få redigere mæ.

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?