lørdag 9. januar 2010

Stoler trekkes om





Dagen i dag gikk med til koselig familiebesøk, men også litt småpjusk jeg kan legge ut her i morgen. I dag tenkte jeg vise deg hvor fine gamle stoler kan bli med enkle midler. Denne stolen sto bortgjemt i en bod hos foreldrene mine. 






Slik så den ut etter et strøk hvitmaling. Husk bare å vaske ned stolen med noe fettløselig, for eksempel salmiakk. Og puss litt over med et fint sandpapir. 
Da vi var så opptatt med husoppussing i sommer glemte jeg helt å ta et før-bilde.





Puta kunne løftes av, og gjorde det desto letter å trekke om. Fint stoff fra Stoff & Stil ble stiftet på undersiden med en møbelstiftpistol. Vær ekstra nøye med brettene i hjørnene. Det klumper seg lett.






Fant et par stålrørskrakker på trappa til min gamle dukkestue. De fikk jeg ta med meg hjem istedenfor å la dem stå ute og bli ødelagt. 
Off og off!




Jeg stiftet bare fint stoff på undersiden av det slitte trekket som allerede var på. Hurra meg hei.





Disse er supre å ta frem når vi får så mye besøk at puffene ikke strekker til. Og fine møbler som bare får stå fremme ellers.


Håper dere nyter lørdagskvelden!






2 kommentarer:

  1. Hei, Har du noen gode tips angående hjørnene når man trekker om? jeg ser ikke ut til å helt få det til

    SvarSlett
  2. Hvordan skal jeg forklare det...jeg folder dem, bretter dem over hverandre og stifter til slutt over. Hørtes det forståelig ut?

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?