torsdag 4. mars 2010

Grelle dører blir levelige


Sjekk fargevalget på loftet vårt! Det er ikke vi som skal ha skylden for dette. Slik var dørene (og soverommene) på loftet da vi kjøpte huset i vår. Aprikos, med lys lilla rundt og grålig dør. Au au au! 


Og ja, det er utdrag fra Håvamål. Morsomt, bare synd fargen er for gyselig til å beholde. Sist helg tok jeg kosten i egne hender og malte litt. Tanken er å pusse opp hele gangen, hall´en og loftstrappa. Men etter å ha malt en stue, to soverom og en hybelleilighet samt pusset opp et bad så tar vi det litt med ro angående gangen. Man blir mettet av å male panel. Vi må spare malekreftene til sommerens utendørsmaling.


Jeg tenker vi enda kan sprite dem opp litt. Noen forslag? Tenker kanskje skrive noe fint...
Resultatet er iallefall til å leve med mens vi venter på malelysten som skal komme tilbake i løpet av våren. Håper vi... 

This weekend I´ve painted these doors in our first floor. The text was funny, but we could´nt live with that colour anymore. Puh.


3 kommentarer:

  1. Hadde det gått an å tapetsert rutene i en tapet du liker? Jeg har ingen erfaring fra å tapetsere, men det går vel forholdvis fort eller?? Blir kanskje for mye klatt å få vekk igjen om du skulle angre deg.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så fin blogg du har! Legger meg til som følger jeg :) Godt å se noe annet enn hvitt og shabby :)
    Hilsen fra Liza

    SvarSlett
  3. Takk takk Liza. Ikke mye shabby chic her i gården nei. Liker rene former og rene,klare farger i kombinasjon med sort og/eller hvitt.

    Har prøvd å feste gavepapir i dørene med dobbeltsidig tape. Ikke fint. Ble bonglete. Har endel fint papir, men tror det blir noe skrift. Eller mine nye wallstickers. Takk for tips iallefall!

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?