tirsdag 18. januar 2011

Gjensyn

Det er deilig å oppdage nye, finske blogger. Jeg tror jeg er litt finsk. Føler meg mer hjemme i finske og svenske blogger enn de norske. Vi er så koooooselige her. Jeg liker den litt stramme, minimalistiske stilen som de er så flinke på. 
Og nå oppdaget jeg at bloggene Kotilo og blackwhiteyellow har innelgg om mitt favorittsted i Helsinki: Sushibar. Stedet som virkelig åpent øynene mine for sort og hvitt i interiøret, iblandet noe tre. Jeg må bare vise dere igjen. Marimekko, Aalto, sushi, vin, deilig (noe er brukt) interiør og design. Og de kildesorterer all søpla! Jeg vil tilbake. Selvfølgelig ligger det midt i herlige Design district... dra dit! Du kan se mine Helsinkifavoritter her


I just have to tell you that these two nice blogs Kotilonkolo and blackwhiteyellow are showing my favorite place in Helsinki: Sushibar.You can read about my visit here. A visit that really opened my eyes to black, white and some wood in the interior. I just love their concept. They want to bring design closer to human, and human closer to design. And they do have lovely sushi too. Go there.

5 kommentarer:

  1. Oioi - og jeg som akkurat har fått "et syn" nærmest om at jeg MÅ reise til Helsinki! Har sittet med fingeren på 'bestill-knappen' i to dager nå. Dette tar jeg som et tegn på at det er det rette! Takk for inspirasjon - nå gjelder det bare å tajme inn en lottogevinst i forkant...;o)

    SvarSlett
  2. Helsinki var virkelig en positiv overraskelse. Laidback og passe liten, kan gå overalt. Bare finn Design District og trask rundt. God tur, heldige deg!

    SvarSlett
  3. hehe.. litt finsk. Bra sagt. klemz og koz;-)

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?