søndag 1. mai 2011

Premiering

Photos by Kate Headly & Weheartit 

Man skal ta i mot ros. Og jeg sier tusen takk. En tid tilbake fikk jeg en slik pris fra Kikkis planet og Supersnuppa. Stas. Jeg har også fått en pris fra Minimum Josefin, dama som bor i et veldig fint funkishus i varme omgivelser.

Liker ikke å legge ut så mye personlig. Men man får gi litt av seg selv også innimellom tenker jeg. I tillegg tenkte jeg at dette var en fin mulighet til å vise andre at jeg setter pris på deres bloggarbeid. 

Så først må jeg vel fortelle 7 ting om meg selv. 
  • Liker ikke støv. Får lyst til å vaske når det er fint vær.
  • Yndlingsbakverk=kanelsnurrer. Fredagscafé eller hjemme.
  • Mediterer på joggetur. Med Robin og Familjen på øret. 
  • Liker å reise, henter mye inspirasjon på tur.
  • Er glad i å klemme. Alltid.
  • Instruerer yoga.
  • Interiørfrik.    
Jeg vil gi denne prisen til bloggerne jeg har fulgt lenge, og som alltid legger igjen så fine spor. Takk for all inspirasjon!


Lahra- min gode venn så alt for langt borte
ShineDesign - inspirerende dame som alltid serverer deilige bilder og fine kommentarer.
Vestablikk - varm, kreativ dame med fine ord og ideer. Og hun skriver på nynorsk. Herlig. 
Briggslekehus - damen som kommer med de fineste, lureste hjemmelaga greierne. Som vi andre også kan klare lage. Takk. 
Babyramen - serverer alltid fine bilder, og har et lekkert hjem.
Puk - hekler de fineste ting tingeling. Og virker som en flott dame. 
i tillegg vil jeg gi denne til alle de som er nevnt lenger ned.

Tilbake til denne awarden. Reglene er som følger: 
1. Takke og linke tilbake til den personen som ga meg awarden.
2. Fortelle 7 ting om meg selv.
3. Gi den videre til andre "stylish" bloggere.
4. Kontakte bloggerne og fortelle dem om deres priser.


Den andre prisen var litt annerledes. Den kommer for seg under her. Den fikk jeg fra FusionbyIda. Jeg tillot meg å kutte noen spørsmål. Du skjønner hvorfor. 



Hvorfor begynte du å blogge?

Jeg ble introdusert til denne blogverdenen av en venninne og kollega. Jeg ble raskt oppslukt. Så mye fint og lurt og stilig! Videre tipset jeg en annen venninne om at hun burde begynne blogge, da jeg syntes verden burde få se alt det fine hun lager og kommer på av gode ideer. Og etter en stund kom det liksom av seg selv. Jeg tenkte at denne verden ville jeg også være en del av. Kreativiteten begynte koke. Og da vi kjøpte hus som skulle pusses opp, var det hele i gang. Så det begynte vel med huskjøp og inspirasjonsjakt. Og så kokte det over av ideer, og jeg ville dele. Nå er jeg utrolig glad for at jeg er en del av denne inspirerende og positive blogverden. En annen grunn til at jeg blogger kan du også lese om her
Jeg har lært mye av andre her inne, og håper jeg kan inspirere like mye som jeg inspireres. En annen side er at jeg har blitt "kjent" med bloggere fra så mange ulike land, og det synes jeg er utrolig gøy. Det kjennes nesten ut som om jeg har brevvenner i Sør Amerika, Nederland, Spania og norden. Veldig glad for at jeg har "møtt" dere alle. 

Hvilke type blogger leser jeg:

Interiørblogger. Men jeg sier som Andy Warhol: 
I don´t read. I just look at pictures.
Jeg leser ikke nødvendigvis blogger. Mye tekst (slik som her) synes jeg blir kjedelig. Så om du fortsatt henger med, er du god. Har mange faste blogger jeg er innom, men de lekreste og mest inspirerende må jeg nok si er de finske som dere kan se på min blogrull (RTIF, Varpu, Time of the aquarius, Kotilo m fl) men også en hel del svenske (Hello Tiger, Highway design, Green is the new black, Dos Family, AprillAprill m fl) er mine favoritter. Ellers liker jeg blogger som kommer med noe nytt og annerledes. Jeg er glad i ideer til GjørDetSelv og smarte løsninger. Jeg liker fin layout, helhet og lekre bilder. Når jeg blar gjennom lista av bogger må bildene fange meg først. Jeg kan lett bli glad av å se fine saker fra andre vinkler enn ventet. Likevel skal det nevnes at jeg inspireres av alle dere som er her inne og kommenterer, eller som også er på bloglista mi. Jeg er hos dere, men er ikke så flink til å kommentere. 






Hva ligger på nattbordet ditt:
For tiden ligger boken Living out loud der. Og mange fler i skuffen. Men de er ikke utlest. Jeg får det ikke helt til. 

Favorittsminke og klær jeg liker:
Bruker minst mulig sminke så ofte jeg kan. Men når jeg tar på, bruker jeg helst økologisk sminke. Bestiller fra Green spirit. Det jeg er mest avhengig av er consealer. Kan gå lenge med kun det. 
I klesveien har jeg kommet frem til en plan jeg selv synes er fin: Kvalitet over kvantitet. Alt av sko og vesker skal fra nå av være skinn eller annet godt materiale. Iallefall ikke mer syntet og fjas. Men jeg må innrømme at det er vanskelig å holde seg til. Det har blitt noen plagg far Zara, H&M og Monki i det siste. Handler helst på reiser, da jeg synes utvalget i min by er ganske kjedelig. Og likt. Derfor tar jeg ofte turen innom bruktbutikker og Fretex, samt loft/kjeller hos mamma. Liker (klisje!) å kombinere nytt og gammelt. Og som du sikkert gjetter, så går det i sort, hvitt og grått også i klesveien. Jeg prøver å legge til en fargeklatt eller to, men det føles som oftes feil. Vet ikke hva det er, men farger liker jeg ikke å gå i. Dessuten liker jeg at det er praktisk. Men likevel estetisk. Der har du meg.  

Sorry all english readers. Try using google translate if you want to get to know me better. It´s to much text in here already. 

4 kommentarer:

  1. Tusen takk Rina! Gøy å lese om deg.

    SvarSlett
  2. Oi, dette var stas! Tusen takk for fine ord, nå ble husdamen glad ;-) Jeg digger å farte innom bloggen din, du inspirerer i hvert innlegg! Glad du er der ute. Klem.

    SvarSlett
  3. Hei min venn!

    Tusen takk for premie og fine ord! Blir så glad! Og eg, som deg, er litt privat og finn ikkje alltid orda for å beskrive meg sjølv - men skal gjere eit lite forsøk på å sende denne vidare:-)

    Veldig kjekt å lese meir om deg! Du er fin, du!

    Klem

    SvarSlett
  4. Tuusen takk kjære du! Er beæret over dine fine ord. kjekt å lese om deg og bli bedre kjent med deg! Skal du på glansdag eller litt for langt vekk? hadde vært kjekt å treffe deg i allefall:-)

    Grattis med overstått eksamen! Nå kan du nyte vår!

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?