søndag 16. oktober 2011

Å være. I været.


Livet er som været. Is og frost. Hete. Tørke. Stormer. Regnfulle dager. Solskinn og blikkstille. Fønvind. Medvind. Motvind. Som seilbåten får sin fremdrift fra vind, får vel vi også det. Enkelte ganger må man krysse mer. Bryte bårene. Det går en vei med oss alle. Men vi kan komme ut for all salgs vær på veien. Og det handler ikke bare om å danse i sola. Man må kunne ferdes i regnet også. Bli våt på bena. Kjenne regnet i ansiktet. Hjertet slår. Enkelte ganger raskere enn andre. Ta den sola man får. Nyte varme dager. Jeg kan puste fritt. Jeg er sterk. Jeg virker. Vi står av stormen. Vi står han av. Sammen.  


Life is like the weather.

2 kommentarer:

  1. Flott tekst..
    Ja, livet er som været..men, vi står han oftest av!

    Klem

    SvarSlett
  2. Einig med Frk. Virrum "vi står ´an av!"

    Flott tekst, eg likar regnet eg. Det vaskar bort både skitt og anna, og gjev nytt liv og smeltar snø! :)

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?