torsdag 13. oktober 2011

Grønn og skjønn





Til mamma og pappa i Kroatia. Her er det husfred. Ennå. Selv om jeg ikke har grønne fingre. Derimot har jeg nå en grønn(ere) neglelakk. Uten formaldehyd, toluen og dibutyl phthalate. Disse høres skumle ut. Og er det. Les mer om stoffenes virkning her. Negllakken er heller ikke testet på dyr. Tenker du over hva du putter i og på deg selv, de rundt deg og omgivelsene? Om du gjør det, eller vil gjøre, så anbefaler jeg boken Grønn og skjønn. Den lærer jeg stadig mer av. Om grønn kosmetik, rengjøring, mat, trening, klær og annet lurt. Ingen kan gjøre alt. Men alle kan gjøre litt. Og det føles så godt å vite man er snill. Mot seg selv, andre og jorda.


Hi mom and dad in Croatia. I´ve kept your plant alive. I don´t have green fingers. But I do have a green nailpolish now. Without  formaldehyde, toluen og dibutyl phthalate. Not tested on animals.  Finally in my house. 

2 kommentarer:

  1. Takk for tips.
    Sånne ting setter jeg pris på å vite om. Bruker tross alt mye neglelakk.
    Boken skal sjekkes ut.
    God torsdag!
    Klem E

    SvarSlett
  2. Flott! Om jeg klarer inspirere en er det en god ting. enda bedre om flere vil bli bevisste.

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?