torsdag 12. august 2010

Ode til Ikea

Ikea i mitt hjerte. Ikea i mitt hjem. I disse kataloglanseringstider har jeg kollagert mine elskverdige Ikea-saker. De om kjenner meg, vet hva det er snakk om. Jeg er en Ikea-fan. Gjennom mange år. 

Takk Ikea, for at dere selger billig design til folket. Funksjonell design. Enkel design. Estetisk. Smart. Vakkert. 
Ordning & reda. Bokser, poser, sortering. Takk for at dere gjør min organisering morsom. Takk for luktelys og servietter. Putetrekk og tekstiler. 

Takk for alle tunge kofferter hjem fra Oslo. Norgespakker. Full bil fra Sverige. Takk for gratis bussturer og vandringer under studietid i Tigerstaden. Takk for at dere fins. Velkommen til Nord Norge. Da skal jeg kanskje kjøpe større ting. Det får jeg ikke i kofferten som det er nå. 

I love Ikea. I can´t wait to see the new catalogue. While waiting I´ve made these collages of my own stuff. I love how Ikea helps me organize all my stuff. 

2 kommentarer:

  1. God morgen, Rina!
    Herlig, herlig hyllest til Ikea med de fineste ting avbildet!! Jeg er også veldig glad i en dæsj Ikea her og der. Ordning og reda; ja der er de jo bare helmax.
    Nå er jeg så glad for disse melskuffene jeg kjøpte og gleder meg til å få malt dem og få dem opp på kjøkkenet. Samme med vegghyller til kontoret. Nå skal det bli orden her i huset!
    Måtte smile av kommentaren din om at så kjekt at mannen min er like loppeglad som meg. Det er nok ikke tilfelle, he, he. Skjønner godt at det kunne tolkes slik av innlegget om karen som tar en u-sving når han ser et skilt om loppemarked. Neida, han er bare godt oppdratt og med min hvining og entusiasme var det ikke noen vei utenom. Han kunne med glede kjørt forbi hele loppisen han og er livredd for at vi skal drukne i gamle saker.
    Kos deg masse de siste dagene før skolestua atter åpnes igjen!!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Ah.....nydelig innlegg, igjen! Digger stilen din :-) Og HURRA for IKEA, spennende med den nye katalogen. Kommer vel i posten snart da ;-) Ha en flott dag!

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?