mandag 26. september 2011

Trianglesias













På Designtorget kjøpte jeg et brett. Og en skjærefjøl. For lenge siden. Og flere har spurt meg om disse. Så her er litt om dem. Det er noe med disse rene, geometriske formene som tiltaler meg. Barbro Tryberg Boberg designet disse for formverket.se, inspirert av Sergels Torg i Stockholm. Les resten selv. 


A tray with a black and white pattern based on Sergels Torg, a prominent central square in Stockholm. Designed by Barbro Tryberg Boberg, bought at Designtorget. I just can´t resist these shapes. 

5 kommentarer:

  1. Jeg liker trekanter jeg også. Å regne ut areal, omkrets, lengde og høyde på trekanter har alltid vært min favoritt i matematikken, hehe.
    Og i interiøret er de superfine. Jeg har vært litt dilla på harlequinruter, som jo er 2 trekanter satt sammen, dersom man velger å se på det på den måten:)
    Ble litt nerdete dette..
    Fin dag til deg!
    Forresten, alltid mye inspirasjon å hente hos deg, koser meg mye når jeg er innom her:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Takk for det.
    Jepp, harlequin og sikksakk er også favoritter. Samt sirkler, jevne som ujevne. Men så kan man bli litt lei også, så jeg må kanskje roe meg litt på geometrien.

    SvarSlett
  3. Flotte og inspirerende bilder!
    Super blogg:)
    God kveld til deg

    SvarSlett
  4. Herlig...
    Leste litt fort og lurte fælt på hva Triana Inglesias hadde med dette å gjøre ;)

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?