fredag 16. mars 2012

I want I want I want

Blogging is fun. But it also makes me want more. It makes me feel like our home is not good looking enough. I see some many nice homes on internet. I´m often discontent. It could always get better. We can fix it like that. (Still I know we have a very nice home). But for who? Like my boyfriend says- we´re not supposed to show it off to anyone. It´s just us. Anyway, I tend to pick on details. I want a better looking kitchen. Even though it works for our needs. I want other furniture every second month. I want new things on our walls. I want things to match. And mismatch in a cool way. I want it special. I want it clean. I want it to be a personal home. I want old. I want new. I want I want I want. And all this crash with my yoga mentality. And my green living. What is wrong? Can I blame it on blogging? 
This was my thoughts while spending winter brake in our house. It was good getting back to work. Moved my focus. Filled my head with other stuff. Lots of work. I can´t understand why someone want to be home all the time. Variation is good. 

18 kommentarer:

  1. Så sant så sant, men det er en lidenskap i deg og oss som er så opptatt av det estetiske.
    Det gir oss en indre ro og styre på i huset og oppgradere standaren.
    Så lenge vi ikkje glemmer ut de viktigste tingene i livet og de små øyeblikkene.
    Ha en strålende dag og helg.
    Mvh
    Karianne

    SvarSlett
  2. It is called "the ego", and it always wants more.. which ultimately is a paradox since you allow greater things to come into your life when you have less.

    You are perfect the way you are Rina. No furniture or clothes can change that.

    SvarSlett
    Svar
    1. thanx!

      I know it´s my head. Therefore it´s nice to move focus.
      And I know there are more important things in life.
      But in between I want and want and want. Koookooo.

      Slett
  3. Hvis oppgradering av standard gir indre ro, er det kanskje på tide å spørre seg selv hva man ikke "takler" ved å ha "lavere" standard. :)

    God helg til dere alle :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er akkurat det. Når min indre ro koker som mest vil jeg aller helst skifte lister i hele huset...Så ja, jeg vet. Når det er rolig og fint er alt fint.

      Slett
  4. Jeg kjenner veldig på det samme...
    Hva vil jeg ha? Hva trenger jeg? Hva inspirerer meg?
    Hva blir jeg ubevisst påvirket til å ønske meg? Hva synes JEG egentlig
    er kult og fint? Hvordan ønsker VI at VÅRT hjem skal være?

    Av og til kjenner jeg at det er godt med en pause fra interiørbloggene.
    På en annen side kjenner jeg at det er godt å være her inne. Det er så
    annerledes enn hos mange andre. Jeg blir lei av å se de samme tingene rundt omkring. Samtidig så vet jeg at jeg lar akkurat de samme tingene sette seg fast i hue mitt sakte men sikkert...og til slutt kan jeg ende opp med å like noe jeg ikke likte i utgangspunket...

    Svak? Tja, det kan du si...Men så lenge jeg er bevisst det, har jeg et valg...Tror jeg ;)

    Fin hælg!
    Siw

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er interessant akkurat det der. Ubevisst fester det seg i minnet. Ogman begynner like det man ser ser av. Men i mitt tilfelle går det over til å IKKe ville ha de tingene. Slik som mange fine designklassikere som er lekre, men skikkelig oppbrukt i alle blogger. Og hvorfor må man benevne dem med navn? Er det så viktig at det er en designdings? Og erikke alt egentlig designet? Bare ikke av en kjent designer. Slik som det reklameres for DESGN leilighet, DEsiGN stol, DESIGN bord osv. Alt er da designet for guds skyld!
      Jeg tror det drives en del bevisst reklame her inne. Folk sponses, viser tingene- og vups vil alle ha den.
      Så ja, vi må tenke oss om.
      Jeg tar meg selv i å ville ha det jeg ser. Men heldigvis trenger jeg ikke en deisgnstol. Jeg har alt for mange stoler som det er.
      Vi har alltod et valg. Vi må bare huske å tenke oss om, som Hanne sier under.

      God helg kjære bloggvenner!

      Slett
    2. Ja, akkurat!
      Sånn som Manokoppene jeg syntes var så nydelige pga formen.
      Nå spyr jeg bare jeg ser en ;)

      Slett
  5. Oh, I know this feeling so well! Sometimes it really make me feel frustrated to see all these beautifully styled, perfect home with 29843248923 square feet while I feel like mine is always a mess, to small, and old kitchen and and and...that's when I need a break from reading blogs!

    SvarSlett
    Svar
    1. I think everyone have a messy corner or two. It´s the magic of just taking pictures of square rooms/details.
      That´s why I seldom show overview pictures!
      I think I will have a break. Soon. It comes naturally, because my job will take all focus these next weeks.

      Slett
  6. Kjenner meg godt igjen der. Det gjelder vel å prøve å finne en god balanse mellom drømmer, hva om er realistisk og hva som faktisk er vits å bruke tid på. Noen ganger kommer jeg inn på spor og tenker på alt jeg ønske meg og må bare riste meg ut av det:) ...om du skjønner. Tror man egentlig vet når man er "ute og kjøre" . Unødvendig bruk av energi. Jeg pleier å ta meg en joggetur. Det hjelper. Man må vel bare finne sin mpte å få en reality check inni mellom:) men enig, det er så mye fint der ute som man lett får lyst på. Men passer ikke min lommebok eller det jeg ønsker for livet mitt når jeg tenker meg om....det er bare ikke lltid jeg tenker meg om:p

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig sant!
      For min del hjelper det også med løping, yoga eller å bare komme seg ut og være sosial. Se, høre og tenke på andre ting. Oppleve. Nye omgivelser.
      Vært mye innetid de siste årene, men nå er livet mer "utagerende". Og det er bra. Det er viktig å fylle på i alle kanaler! Og ja, det er ikke alltid jeg tenker meg like godt om. Da er det godt man får andre input, og snur fokuset.
      Takk for det.

      Slett
  7. Forresten så har jeg bestemt for meg selv at jeg skal ha en shoppefri måned nå i april...kun bruke penger på mat og helt nødvendige ting.(bind, vaskemidler o.s.v...) Bli med?:)Bare en tanke jeg har hatt for min egen del altså...men tenkte å se om jeg klarer det. Vet det blir vanskelig, siden jeg har en tendens til å handle mye små unødvendige dingsebomser når jeg handler, spesielt på matbutikker og på HM og liknende..helt utrolig hva man klarer å bruke penger på.

    SvarSlett
    Svar
    1. God ide Hanne!
      Skal vurdere det. Er jo påske og alt, så det bør gå fint.
      Har lenge latt vær å kjøpe noe til meg selv, da det meste gikk til oppussing av hus. Men jeg merket at vinterferie i byen kostet. Man kjøper mye rart ved å trø i byen. Likevel føler jeg at jeg trenger/unner meg det jeg kjøper. Når jeg kjøper fjas, blir jeg uvel av meg selv....
      Men jeg gjør det. Kjøper.
      Så kjøpefri måned hadde vært noe. Vi kan lage en kampanje her inne!

      Slett
  8. Ja tenkte det samme. Er nok flere som hadde godt av det:)Tenkte mest å gjøre det for min egen del, for å utfordre meg selv. Kjøper egentlig ikke masse ting selv heller, men har en tendens til å kjøpe flere små ting som er unødvendige istedenfor å spare til noe jeg virkelig ønsker meg. Dessuten gir det ingen god følelse å bruke penger på crap:)Tenkte mest at jeg skulle gjøre det for å skifte litt fokus som du sier. hvis jeg ikke kan kjøpe ting er det helelr ikke vits å bruke tid på å se på ting som kan kjøpes:)

    SvarSlett
  9. Jeg har prøv å la være å kjøpe ting jeg ikke trenger en stund nå.
    Når ungene spør etter nye ting, må de vente til bursdag eller jul. Av og til arrangerer vi lekebyttefest med venner, slik at alle får med seg "nye" ting hjem uten å kjøpe nytt. Den store stygge ulven min er bruktbutikker. Der kjøper jeg ting. Sjuler meg liksom bak det at det er brukt, men det er jo nytt i mitt hjem og jeg bruker faktisk penger på det. Vi har akkurat kjøpt nytt hus, så det blir utfrodrende å ikke kjøpe ting etterhvert. Jeg har tenkt å bruke finn.no aktivt. Masse fint under gi bort rubrikken der. Samtidig som jeg vil spe på med nye ting som lamper o.l. Vi får se om planer holder. Gubben er med hvertfall ;)

    SvarSlett
  10. veldig veldig bra skrevet - jeg føler det sånn OFTE og jeg syns nå du gjør uttrolig mye og har det veldig veldig fint - du er en slik inspirasjons blogg for meg - har du tenkt på det noen gang - at akkurat din blogg kan være en slik blogg som gjør at andre får lyst til å forandre på ting, kjøpe og ha mere - føle at ting ikke er slik det kunne ha vært hjemme hos en selv???;-) Det er noe å tenke på Rina - jeg føler at jeg har en umulig oppgave ved at jeg må ta med meg så uttrolig mye i kofferten pga at jeg ikke finner det her jeg bor - og at det derfor bli liggende på hemsen i garasjen til foreldrene mine - eller fyller opp kjelleren deres - for for å få kommet hjem så ofte som jeg gjør - kjører jeg kun håndkoffert veldig ofte - eller kun en på deling - og når man reiser hjem på vinterferie er det ikke mye mere enn vinterklær man får i en koffert på 15 kg skal jeg si deg!!!
    Godt de fleste av oss ikke har tid til å gå hjemme hele tiden, så vi slipper å tenke på det hele tiden;-)
    Klem fra sør - til inspirasjons bloggen i nord

    SvarSlett
  11. Det har jeg tenkt på. Derfor jeg aldri nevner merker. Og prøver gjøre ting alle Kan få til. Uten at det må koste så mye.
    De siste årene har jeg kjøpt mindre klær pga hus og pga jeg trodde jeg skulle bli en elefant og ikke passe noe. Så gikk ikke alt som planlagt. Og jeg gikk i hi. I hulen. Puslet i hus og blogget. Nå unner jeg meg noen trøstegaver, men vet jeg ikke blir lykkeligere av det jeg kjøper. Det er ikke slik at jeg bare er som dere ser her.

    klem fra snlrike nord til varme sør.

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?