mandag 25. oktober 2010

Tapet tapet på veggen der, hvilken blir finest i gangen her?

Brystpanel i gangen er ENDELIG revet! Nå må vi bestemme oss for en stilig tapet til dekorveggene vi kan se fra stua. Sort og hvitt blir det iallefall. Men hva skal man ta tro?
Hos midbec fant jeg disse kule kyrne fra Marimekko.Se dem på vegg her.En klar favoritt.

Eller en av disse fine tapetene fra Marimekko?
Tøffe tapeter fra Mr Perswall kan man også ha. Liker også furutrærne de har, men har sett det så mange steder i det siste at jeg er litt metta på dem. Synd, for de er fine. Bildene er lånt herfra.
En tapet som også kommer høyt på lista er denne. Kassetter kan bestilles fra bodieandfou i England. Kjenner det frister. Humor it is.
Ferm living har også mange kule wall stickers. Denne hadde vært kul å kombinere med tapeten over, men på ulike vegger.
Tapet av Jimmie Martin. Bilder lånt herfra. Har sett dem i en leilighet avbildet i et boligmagasin. Ultrakult. 
På nettsiden grahambrown kan man bestille disse rammene. Også en snasen vri.
Kunne også tenke meg en stripe med rypetapet fra Pur norsk
Kjøpte forresten en rull av denne fra Marimekko i København, men det viste seg å bli for lite til de to veggene jeg planlegger å tapetsere. Så nå har jeg en rull til overs.
Emil Kozak har designet denne tapeten som kan bestilles her.

Liker denne fra Ferm living også.

Så hvilken skal man ta tro? Og klarer vi bli enige her til gårds? En til er iallefall sikkert: Det må være på plass til jul. Hei hå.
Og husket jeg å si at jeg samtidig har begynt å rive teppet fra trappa, som jeg vil ha malt sort? Ikke det nei. Her skal det jobbes. Og sys til marked. Og jobbes. Ups.

I´m looking for some cool wall paper for our hall. It´s not easy to decide. I like them all.

6 kommentarer:

  1. jeg likte best kassettene :) men det spørs selvsagt hvor store de er på veggen,mange små blir fort rot.. Kyrne var og kule, viss de er store ;)

    SvarSlett
  2. Utrolig mange kule tapeter. Skjønner at du har valgets kvaler her. Hadde jeg også hatt! :)
    Mye å henge fingrene i du for tiden....Flinke!

    SvarSlett
  3. Hei! Den øverste med kuene, helt klart!
    Vår ovn er fra Scan, dansk, men eid av Jøtul, så den har de samme spesifikasjonene, men finere (synes vi) design. Kjøpt hos Peisonvspesialisten for 2,5 år siden, da kostet den ca 18000,- Vel verdt investeringen, for det blir varmt etter første opptenning. Røret avgir også ekstra varme.
    http://www.scanspis.se/no/Scan/wwwscanno/Main-Menu/Produkter/Ved/Peisovner/Scan-50_8/
    Anbefales iallefall!

    Ingrid:)

    SvarSlett
  4. kyrne var utrolig kule, men jeg falt helt for nr 3 de med menneskene i byen. Tror nok alle ville vært stillig med rett tilbehør til, så jeg anbefaler deg å se på tilbehør som du eventuelt eier eller kunne tenke deg å kjøpe til ;)
    -Hos Tromsdal-

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Morsomt at du nevner tilbehør. Grunnen til at jeg heiv meg rundt og begynte med gangen, er nettop fordi vi har fått et ndelig treskap som skal stå i hjørnet.. Så da passer det fint med sort/hvitt til. Veggen er høy og vi ser hjørnet fra sofakroken i stua. Tenkte derfor lage en dekorvegg i gangen som tas inn i stua, på en måte. Liker også kyrne og kasettene godt. Men vi er ikke helt enige her til gårds. Mannen liker rammene. Og så sliter jeg faktisk med å finne hvor jeg får tak i kutapeten.

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?