søndag 6. desember 2009

Fin morgen





Det er stille i huset, jeg tusler ned i stua alene. Fyrer i peisen, koker kaffe, varmer melk, skummer den til en kaffe latte. Tenner det første, det andre og mange andre lys og gjør meg klar til å få ferdig en del julegaver. Nydelig dag, sjekk det lyset ute! Likevel holder jeg meg foreløpig inne. Lengter så etter å være hjemme hele dager når jeg jobber, så helgene har blitt hellige. I går fikk jeg laget en god del julegavver, men det er alltid en del som skal gjøres før de er helt ferdige. Kan jo ikke legge ut bilder her, så de får komme etter jul. Ellers ville jeg jo avslørt alt.


                              




En slik julekrans ønsker jeg meg! Håper jeg får tid til å lage meg en slik. Bildet er fra Pickles, en veldig fin blogg med mange fine strikke- og muffinsoppskrifter. Den er laget av mange tovede ullkuler festet med trå til en isoporkrans. Tar en del tid står det i oppskrifta... Tror nok ikke jeg skal ha for høye ambisjoner i år, så jeg kan lage den til neste år. Akkurat nå er det julegavene som er førstepri.Jeg satser på å få laget flest mulig julegaver i år. Jeg synes det er så koselig å få noe hjemmelaget, tenk at noen har tatt av sin tid for å lage noe til meg! Håper de som får vil sette pris på gavene. Det har tatt mye tid. Men jeg liker å puske med dem. Tenke ut hva som passer til den enkelte, farger og mønstre. Hva jeg tror de trenger, eller hva som passer til den som skal få gaven. Håper det klaffer.







Dersom du gjerne vil gi noe hjemmelaget til jul, men ikke kjenner deg så fingernem eller ikke har tid, så anbefaler jeg nettbutikken Epla. Der selges utrolig mye fint som enkeltpersoner legger ut for salg. Sjekk det ut!








1 kommentar:

  1. Takk for at du sa i fra at linken ikke fungerte! Den julekransen var kjempefin, digger sånne tovede ullkuler!

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?